Tekstgrootte
Op de Anne Frank school hebben wij een dusdanige ruimte gecreëerd in de klassenorganisatie en het klassenmanagement, dat de leerkracht meer tijd heeft om in te spelen op de individuele onderwijsbehoeftes van de leerlingen. Bij spelling, rekenen en het aanvankelijk en voortgezet technisch lezen en het begrijpend lezen wordt gewerkt op 3 niveaus, waarbij gebruik gemaakt wordt van groepsplannen.
Een leerling die van onze school afkomt heeft zelfvertrouwen, weet wat zijn talenten zijn en is sociaal maatschappelijk behendig. Met ruim voldoende kennis en zelfstandigheid is deze klaar om de stap naar het vervolgonderwijs te maken. De school wil vanuit deze missie vier belangrijke waarden uitdragen aan de ouders, leerlingen en medewerkers van onze school.
Onze kernwaarden zijn:
Samen kunnen wij meer. Door een actieve samenwerking tussen leerlingen, leerkrachten en ouders halen wij het beste uit de leerlingen en ons onderwijs. Met respect voor de ander en in een veilige omgeving leren wij van én met elkaar.
Ieder kind is uniek. Wij geven de leerlingen de ruimte om zich te ontwikkelen op hun eigen manier. Door ze te betrekken bij hun eigen leerproces, vergroten wijde betrokkenheid op het leren en hun zelfstandigheid. Wij vertrouwen op de deskundigheid van de leerkracht. Deze kent de leerlingen en ziet wat ze nodig hebben. Daarom geven wij de leerkracht een eigen verantwoordelijkheid om het onderwijs zo passend mogelijk in te richten.
Wij voelen ons medeverantwoordelijk voor een gelukkige kindertijd van onze leerlingen. Plezier en vertrouwen zijn belangrijke uitgangspunten op onze school. Een situatie waarin opvoeder en kind elkaar kunnen vertrouwen, vinden wij een voorwaarde om tot plezier in leren te komen. Wij zijn ervan overtuigd dat een les waarin een leerling plezier ervaart een hoog leerrendement heeft.
Wij hechten er veel waarde aan dat talenten worden ontplooid en gestimuleerd. Wij dagen de leerlingen uit om hun talenten te ontwikkelen en leren ze waar hun mogelijkheden liggen. Binnen het team maken we gebruik van elkaars kwaliteiten waarmee ons onderwijsaanbod wordt versterkt. De samenwerking met ouders is een meerwaarde voor onze school. Ouders kunnen vanuit hun beroep of interesse hun kwaliteit inzetten om bij te dragen aan ons onderwijs.