Tekstgrootte
Op het niveau van de leerlingen streeft de school naar gewenste en stabiele tussen- en eindopbrengsten van met name lezen, spelling, woordenschat, begrijpend lezen en rekenen. De schoolorganisatie is erop ingericht ertoe bij te dragen dat de leerkrachten zich op doelgerichte en effectieve wijze kunnen inzetten om gericht aan de opbrengsten te werken. leerkrachten richten zich op de analyses van toetsten en het opstellen en uitvoeren van groepsplannen.
Leerkrachten zijn zich bewust van de tussen- en einddoelen. Voor leerlingen met een aangepast programma is er een lange termijn doelstelling te formuleren die verwerkt is in concrete tussendoelen. We spreken dan van een ontwikkelingsperspectief. De interne begeleiding is in staat op adequate wijze het onderwijsproces te ondersteunen met handelingsadviezen en helpt de leerkrachten met het evalueren van inzet en resultaat. De schoolleiding legt klasbezoeken af om de leerprocessen in de groepen te kunnen volgen. Tweejaarlijks wordt bij ouders, leerlingen en personeel een tevredenheidsonderzoek voorgelegd waarmee de school in beeld krijgt in hoeverre aan verwachtingen wordt voldaan. De uitkomst van de onderzoeken leiden tot bijstelling van de schoolorganisatie.